pondělí 22. ledna 2018

Duel Zeman - Drahoš

Cílem konstelace není předpověď budoucnosti (která je v našich rukách a spočívá v naší svobodné volbě), ale metaforické zobrazení současné situace.


Zeman: vjemy – síla v pazourech, zakotvení dole. Menší síla než kdysi, ví, že jeho pozice není tak pevná jako kdysi, ale stále ještě sebejistota, duelu se vůbec nebojí, je naprosto v klidu. Obrazově: medvěd grizzly s prackama, co se oženou a skolí kohokoli. V kapse ještě pár es s nejhorší špínou, kdyby bylo potřeba, tak to vytasí. Má pocit, že Drahoše vykostí s přehledem, v klidu, pár dobře mířenými údery pazourů; není to pro něho žádný soupeř. Musel by to být někdo, kdo by po něm šel jako vzteklý pes, mířil by rychle a přesně na komoru a neuhnul by ani o píď. (Někdo z ostatních kandidátů by ho mohl více ohrozit, ale Drahoš je z jeho perspektivy hodně lehká váhová kategorie).

Drahoš: pocity nejistoty, neklid, nemá se o co v sobě opřít. Z duelu má strach.

Český národ: Je mu špatně od žaludku, houpe se na obě strany, je mu zle, neví, kam se přiklonit, ani jedna volba mu moc nevyhovuje. Když se podívá na Drahoše: nevím vůbec, co od něj čekat, je pro mě nečitelný. Když se podává na Zemana: ten je silnější, od toho vím, co mám čekat, k tomu se nakonec přes veškeré houpání přeci jen víc přikláním.

Zeman na to: no jen pojď pašíku, plácá národ po zadnici a sype před něj drob. Má ho tam, kde ho chce mít; národ pokorně chroupe a jde směrem k němu.

Srdce české země: S Drahošem mám spojení, ten mi prospěje, alespoň mírná změna k lepšímu a snaha o to zde je, myslí to se mnou dobře. Ale neumí to komunikovat s veřejností tím správným jazykem, tak jako Zeman. Lidé to nevidí. Má se mnou dobrý záměr. Jsme ve spojení.

Zeman čučí na Srdce české země úplně bez zájmu, kašle na něco takového; jen škrabe pašíka lidu na zátylku, ten je jeho, toho si vodí, nad ním má moc a nic jiného ho nezajímá.

Otázka na Zemana: Čím by tě Drahoš mohl dostat? Odpověď: Musel by na mě vytáhnout pořádnou špínu, ještě větší než já na něho, potřísnit mě močí, to by otřáslo i mými stoupenci, tomu by rozuměli. To by je šokovalo. Ale to on neudělá.

Otázka na Drahoše: Udělal bys to? Odpověď: Ne. To není v mé povaze.

Vztah český národ – Srdce české země: Nezájem.

1 komentář:

  1. ...v té reflexi se víc promítá postoj autora než povaha kandidátů.
    ...ale je to jen můj pocit, ze dvou posledních otázek..

    OdpovědětVymazat